1 April.Havsöringspremiär.

Jag åkte ner till Trollhättan till Tony på lördags eftermidda för att slippa gå upp
mitt i natten.
Väl framme så bjöds det på en god midda med rödvin.

För att inte vi skulle slöa till så gick vi på handbollsmatch på Älvhögsborg.
(även detta var första gången för mig).

Sedan kom  Henke med sina saker inför morgondagen och vi packade bilen.
Så nu när allt var klart för morgondagens havsöringspremiär så
kunde vi koppla av och avnjuta kvällen med lite go dricka
och mycket snack.
Henke & Tony.

Jag sa att får jag en godkänd så är jag mer än nöjd.
Jag skall inte gå in på mer ordagrant va dessa herrar sa till mig
men nog höjde det mina förväntningar inför morgondagen.
Som med allt fiske så tog jag detta med en nypa,,,,
Tack Tony & Henke för en trevlig kväll!!!

Klockan ringde 04 15.
Väl framme så var det fortfarande mörkt,,och skitkallt!!
Minusgrader och vindstilla.
Här är det Tony som svingar.

En härlig morgon,än har solen en bit kvar.


Nu har fiskat några timmar och  vi var fiskelösa.
Detta såg mörkt ut.Vi skulle byta område och vada oss bortöver.
Jag körde mitt race och vadade närmare land.
Jag fick våra första öringar men de var under måttet.
Henke vadar ut.

Tony vadar ut.


Min första Öring.
Sedan så vill jag säga att det blir många foto
som jag ej lägger nån text på.














Än så länge ingen som har hållit måttet men just nu mår jag som en kung!

Både jag,Tony & Henke fiskade på var sin del och vi var en bit från varandra men jag tänkte att kanske man skall söka fisken där det läar,för nu hade det börja blåsa ordentligt!
Det gick vita gäss på vattnet.
Tony hade tänkt på samma sak som mig och han kom närmare och vi stod med bara några meters mellanrum och svingade våra spön.











Tony lyckades bäst i dag med 4 godkända plus att han hade 40-50 st som inte höll måttet.
Henke hade 2 feta fina öringar strax under måttet plus några mindre,Henke sa att dom kallar
vi för slippsar.
Hur det gick för mig,, Jo,jag fick 33 st under måttet och en som var över så jag var mer än nöjd
för att vara premiär!!
Tack för denna dagen Tony&Henke
från en nöjd lindeman!!!